På Utrikespolitiska föreningens första föreläsning för hösten får vi besök av Ove Sernhede. Ove Sernhede är professor vid Centrum för kulturstudier vid Göteborgs universitet och har forskat kring ungdom, kultur och det moderna samhället. Hans forskning har fått stor medial uppmärksamhet och han har medverkat i flertalet tidningsartiklar, radioinslag och föreläsningar.

Sommarens upplopp i London skapade stora rubriker och innan dess har man sett liknande händelser i Frankrike och även i Sverige. Vilka är det som deltar i upploppen och varför? Vill du ha en större förståelse för detta och dessutom få chansen att ställa dina egna frågor, kom och lyssna på Ove Sernhede torsdag 8/9 kl 17.30 - 19 i Sappören, Sprängkullsgatan 25.

Föreläsningen kostar 20 kronor men är gratis för medlemmar. Medlemskap kan lösas på plats för endast 50 kr.

Varmt välkomna!

This is your new blog post. Click here and start typing, or drag in elements from the top bar.