Tid: den 13 april · 16:30 - 18:00 OBS! NY TID OCH DAG!
Plats: Hörsal Sappören Sprängkullsgatan 25Göteborg,

Vilka tecken finns på att klimatarbetet går bättre än klimatförhandlingarna?

Denna veck bjuder vi på en mycket spännande föreläsning med en otroligt kunnig man. Missa inte!!

Svante Axelsson är Svenska Naturskyddsföreningens generalsekreterare och föreläser om vårt framtida klimat, klimathot och optimistiska trender. Hur går det med de internationella klimatavtalen? Vad var det som gick snett i Köpenhamn och nu senast i Cancún? Tiden för en progressiv energipolitik är nu och Sverige är ett av de länder i världen som har absolut bäst förutsättning att ställa om energisystemet till 100 procent förnybar energi, skriver Svante m.fl i en artikel i mars.

Svante Axelsson är miljöekonom och agronom och är en av Sveriges absolut mest kunniga miljöprofiler och kör själv miljöbil.

KOM OCH LYSSNA!

Föreläsningen kostar 20 kronor men är gratis för medlemmar. Medlemskap kan lösas på plats för 50 kronor.