Tid: den 25 maj · 17:30 - 19:00
Plats: Hörsal SappörenSprängkullsgatan 25

Barnfattigdomen ökar igen. Under 2008 levde 220 000 barn i fattigdom – det vill säga 11,5 procent av alla barn i Sverige. Rädda Barnen släppte nyligen sin åttonde rapport om barnfattigdomen och analysen visar att Sverige inte tar barnkonventionen på allvar.
Anders Persson från Rädda Barnen kommer redovisa deras Barnfattigdomsrapport och arbetet kring den. Han kommer även belysa effekterna av ekonomisk utsatthet ur några olika perspektiv och avslutar med en diskussion. Vad betyder det att vara? ekonomiskt utsatt. Hur påverkas hälsa, studieresultat och framtidstro av alltför knappa resurser?

Välkomna!

Föreläsningen kostar 20 kronor men är gratis för medlemmar.
EXTRA-erbjudande denna vecka! Blir du medlem så gäller medlemskapet både HT-11 och VT-12. Endast 50 kronor!